Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

De kan bli Årets branschpersonlighet

Publicerad: 24 April 2019, 07:36

Magda Gad, Amanda Oxell, Daniel Weilar och David Sandström är nominerade.

Nu är det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i Stockholm media award 2019. Vinnaren koras under Stockholm media week.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Mediebranschens årliga evenemang Stockholm media week hålls den 8-9 maj på China Teatern i Stockholm.

Här är de nominerade i kategorin Årets branschpersonlighet 2019: 

Amanda Oxell, grundare Annonsrådet & digital strateg:
”Modig och tar tydligt ställning i viktiga frågor och arbetar aktivt för en ”fräschare” bransch.”

Daniel Weilar, medieentreprenör & grundare Primetime:
”Vilja och förmåga att sätta idéer till verket. Utvecklar nya medieprodukter och verkar för branschens framdrift genom engagemang och arbete för såväl standarder som samarbete.”

David Sandström, marknadsdirektör Klarna:
”Utmanar strukturer. Driver vår bransch framåt genom att ifrågasätta, hitta nya lösningar och vågar prova nytt.”

Magda Gad, krigskorrespondent och omvärldsanalytiker för Expressen:
”Tillför både hög trovärdighet och en bra annonsmiljö i kvällspress. Är en influencer med skyhögt förtroende, som ger avtryck.”

Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn som utser Årets Branschpersonlighet består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

Tidigare vinnare Årets Branschpersonlighet:
2018 Nina Åkestam
2017 Frida Boisen
2016 Jan Helin
2015 Patrik Sandberg
2014 Sigge Eklund
2013 Thomas Mattsson
2012 Daniel Ek
2011 Lena K Samuelsson
2010 Gunilla Herlitz
2009 Eva Hamilton
2008 Jan Scherman
2007 Lars Adaktusson
2006 Stefan Persson
2005 Pelle Törnberg

 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev