Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

De kammade hem Sound Award 2019

Publicerad: 20 November 2019, 15:25

Ronald McDonald hus julkampanj "Så nära en vanlig jul man kan komma" tog hem priset i kategorin Årets ljudbranding i Sound Award 2019.

På onsdagen korades vinnarna i Sound Award 2019 under Resumés event Sound Stockholm på Musikaliska. Här är företagen och byråerna som prisas:


Ämnen i artikeln:

McDonalds

Årets röst

Vi letade efter röst som trollbundit sin publik, lyssnarna eller åhörarna på ett sätt där budskapet och eller innehållet fått en upphöjd effekt av talarens framförande. Och det fann vi!

Vinnaren i årets röst är Victor Kaiser (Artificiell med hjärta), Arbetsförmedlingen, Le Bureau/Flickorna Larsson.

 

Årets ljudinnovation

Kreativitet, teknik och samhällsnytta förenas i en innovation som ger en inblick i framtidens fantastiska möjligheter. Det här bidraget inspirerar och bidrar till att driva utvecklingen inom ljudområdet till helt nya, oväntade nivåer. 

Vinnaren i årets ljudinnovation är ’Memory Lane’, Stockholm Exergi, Accenture Interactive/Lexter Ljuddesign/Paroll film.

 

Årets ljudbranding

Det är ingen enkel uppgift att ta med lyssnaren på en känslomässig berg- och dalbana, där man lyckas översätta verklighetens allvar till glädje och hopp inom loppet av några sekunder. Här görs det med så stor träffsäkerhet och känsla att avsändaren blir alldeles självklar. 

Vinnaren i årets ljudbranding är ’Så nära en vanlig jul man kan komma’, Ronald McDonald Hus, NORD DDB Stockholm/Flickorna Larsson.

Här hittar du alla nominerade.


Ämnen i artikeln:

McDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.