Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

Clear Channel växlar upp: tillsätter två Head of Agency

Publicerad: 4 Mars 2019, 13:52

Linda Birgersson och Marcus Skärlind utses till Head of Agency på Clear Channel.

Foto: Clear Channel

Clear Channels växtvärk får bolaget att stärka upp säljorganisationen. Linda Birgersson och Marcus Skärlind utses till Head of Agency – och fler rekryteringar är på gång.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Linda Birgersson och Marcus Skärlind utses till Head of Agency på Clear Channel. 

Deras uppgift blir att tillsammans med de samarbetande byråerna utveckla den gemensamma affären och fungera som mediebyråernas ’first point of contact’ på managementnivå. 

Rollerna är nyskapade och sprungna ur Clear Channels växtvärk. Bolaget har vuxit kraftigt de senaste fem åren, vilket innebär ökade krav från marknaden. Därför anpassas nu säljorganisationen för att ännu bättre möta ett allt komplexare och mer snabbrörligt medielandskap. En viktig del av detta är skapa nya roller och uppdrag.

– Med fem år av ”all time high” i ryggen vill vi säkerställa att vi forsätter den positiva  utvecklingen.  Nu riggar vi oss på ett sätt som gör att vi kan leva upp till de förväntningar som finns på oss som det huvudmedia som vi har blivit, säger Clear Channel Sveriges säljdirektör Anna Smidemark.

Marcus Skärlind har gjort 18 år på Clear Channel – senast som försäljningschef – och Linda Birgersson som anslöt som Key Acconut Manager från Bonnier News i augusti.

Anna Smidemark ser också ett ökat behov av av fler säljroller på Clear Channel.

Det kommer absolut fler stjärnrekryteringar framöver, vi återkommer om det.  Våra nuvarande säljare kommer även att göra justeringar i sina uppdrag inom organisationen, säger hon.

Ny organisation med tillhörande nya roller kommer att vara på plats den 1 april.

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.