Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Bortom sopsortering och miljöhus – så kan mediebolagen sänka sina koldioxidutsläpp

Publicerad: 31 januari 2022, 12:17

Jesper Benon, medgrundare till Seenthis och författare till rapporten ”The time to act is now”, lyfter fram två reglage mediebolagen kan dra i för att minska de kraftiga koldioxidutsläppen .

Färre resor, fler digitala möten och sopsortering på kontoret i all ära. För de mediebolag som vill ta steget bortom de vanliga klimatåtgärderna finns det sätt att dra ner på utsläpp de alla bidrar till – och som är lika stora som flygindustrins: internet.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetMediebyråerTema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckor

Bolagen kan göra mer än bara välja miljövänliga hus och boka färre flygresor. I vitboken ”The time to act is now” radar rapportens författare, Jesper Benon, upp en lång

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev