Medier
Bortom sopsortering och miljöhus – så kan mediebolagen sänka sina koldioxidutsläpp
Publicerad: 31 januari 2022, 12:17
Jesper Benon, medgrundare till Seenthis och författare till rapporten ”The time to act is now”, lyfter fram två reglage mediebolagen kan dra i för att minska de kraftiga koldioxidutsläppen .
Färre resor, fler digitala möten och sopsortering på kontoret i all ära. För de mediebolag som vill ta steget bortom de vanliga klimatåtgärderna finns det sätt att dra ner på utsläpp de alla bidrar till – och som är lika stora som flygindustrins: internet.
Bolagen kan göra mer än bara välja miljövänliga hus och boka färre flygresor. I vitboken ”The time to act is now” radar rapportens författare, Jesper Benon, upp en lång
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.