Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

Bonnier News lanserar ny programmatisk sektion

Publicerad: 5 April 2019, 12:03

Bonnier News huserar intill DN-skrapan i Stockholm.

Bonnier News slår ihop två avdelningar som ska bilda en ny programmatisk sektion. Detta efter tillväxten i fjol: ”Att bli mer automatiserade är ett naturligt steg.”


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Nästan en tredjedel av Bonnier News digitala annonsintäkter gick 2018 via Ad Exchange, vilket bolaget beskriver som en kraftig ökning. Som en följd av det slås Bonnier Ad Network ihop med den programmatiska avdelningen.

Den nya sektionen får namnet Bonnier News Programmatic Sales, och uppdraget är att förstärka den programmatiska affären. 

– Att bli mer automatiserade är ett naturligt steg för Bonnier News strategi. För att lyckas krävs ett stort säljfokus. Nu har vi sju säljare som främst jobbar mot tradingdeskarna. Detta kommer skapa en tydlighet mot marknaden, säger Daniella Soläng, programmatic-ansvarig på Bonnier News, i ett pressmeddelande. 

Sammanslagningen innebär att Bonnier News Programmatic Sales kommer att erbjuda kontextuella segment kombinerat med Bonnierdata. 

– Vi har nu full fokus på våra stora satsningar under året. Vi ser en stor tillväxt på Online video och Programmatic Guaranteed. Detta och att vi i samarbete med Bonnier Insights fotsätter utveckla erbjudandet vad gäller paketering av förstapartsdata ut mot våra kunder är vårt fokus, säger hon. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev