Medier
Aftonbladet ingår partnerskap med stort onlinespelbolag
Publicerad: 11 januari 2019, 11:59
Foto: Janne Næss
UPPDATERAD. Schibsted i strategiskt samarbete med affiliatebolaget Game Lounge.
Avtalet innebär att Game Lounge ska leverera en jämförelsesajt för casino och vadhållning med tillhörande innehåll och tekniklösningar. Affiliatebolaget, som ägs av Cherry AB, ska ge Game Lounge ytterligare en kanal att marknadsföra, driva och hantera kundkontakter till casinosajter med licens, skriver spelaktören i ett pressmeddelande.
Cherry är ett Maltabaserat bolag, och äger onlinespelsajter som Casinostugan, cherrycasino, comeon, hajper, mobilebet, nopeampi, snabbare, sunmaker, sunnyplayer, och sveacasino.
Jonas Cederholm, som är vd för Game Lounge kommenterar samarbetet:
– Denna affär visar mediamarknadens framtid där partnerskap är centralt. Där kan vi hitta synergier mellan varandra och dra nytta av varandras expertis, säger han och fortsätter:
– Vi är glada att Schibsted valt att använda vår teknik för att utveckla sina affärer i det onekligen hårda medielandskapet som råder idag. Detta ger oss styrka att visa att vi har den bästa tekniken att tillhandahålla till en så stor publicist.
När Dagens Media frågar Schibsteds försäljningsdirektör Joakim Flodin hur samarbetet kommer att se ut, och hur mycket spelbolaget får betala för att synas på Aftonbladet, svarar han:
– Gällande samarbetet och investeringsdetaljer kommenterar vi aldrig dessa. När det kommer till utseende så skissar vi fortfarande, men det kommer säkert likna den satsningen som andra medier har, exempelvis Expressens.