Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Acasts första förvärv – ”nu kan vem som helst skapa en podcast genom ett klick”

Acast köper podcastföretaget Pippa – genom uppköpet kommer Acast kunna erbjuda ett mer konsumentinriktat alternativ.

Acast förvärvar det internationella podcastföretaget Pippa – som erbjuder hosting, statistik och monetisering för poddskapare. Efter förvävet har Acast över 7 000 poddshower i sitt stall.


Publicerad 2019-04-25 04:00

Ämnen i artikeln:

Acast

Dela artikeln:

Genom förvärvet av Pippa stärker Acast sin position som det ledande globala podcastföretaget med en marknadsplats för annonsörer, teknik för kreatörer av alla storlekar och Discovery-verktyg för lyssnare. 

Genom uppköpet kommer Acast kunna erbjuda ett mer konsumentinriktat alternativ där vem som helst kan starta en podcast genom ett enkelt klick, samtidigt som de har möjlighet att tjäna pengar på sin podcast från dag ett genom Acast intäktsverktyg. 

– Förvärvet kommer accelerera vår tillväxt och föra Acast framåt i vår strävan att hjälpa podcastkreatörer i alla storlekar och underlätta för dem att få kontakt med lyssnare över hela världen. Vi är otroligt imponerade över vad teamet hos Pippa har åstadkommit och ser fram emot vad vi gemensamt kommer kunna skapa nu när Pippa är en del av Acast-teamet.” säger Ross Adams, CEO på Acast, i ett pressmeddelande. 

Tillsammans med Pippa kommer Acast nu ha mer än 7 000 poddshower i sitt stall och täcka hela podcastutbudet, allt från världens premiumpublicister såsom BBC, Financial Times, Economist och Vogue, såväl som morgondagens framgångsrika poddshower, skriver man i pressmeddelamdet. 

Pippa grundades i New York 2016 av Simon Marcus, Timothy Voice och Erwan Jegouzo. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.