Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Mediekompaniet rekryterar nya chefer

Mediekompaniet får ny affärschef för content marketing och en ny försäljningschef för den digitala affären.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se


Publicerad: 15 September 2017, 08:05
Uppdaterad: 15 September 2017, 12:48

Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Två nya chefer på Mediekompaniet.

Rollen som affärschef för Mediekompaniets arbete med content marketing tar Ricki Rebecka Petrini. Hon kommer närmast från Metro, där hon var med och byggde upp tidningens native-avdelning för digitalt och print. Petrini, som är journalist i grunden, har även varit chefredaktör för livsstilssajten improveme.se samt nordisk chefredaktör på Procter & Gamble.

– Uppdraget som ansvarig för Mediekompaniets Content Studio innebär att jag både strategiskt och taktiskt ska utveckla en enhet vars främsta styrka är lokal nativeannonsering med nationell effekt. Ett spännande uppdrag helt i min smak, säger Ricki Rebecka Petrini, i en kommentar.

Mediekompaniet erbjuder idag, utöver mobil, deskop och video, annonsering på ett femtiotal olika nischade sajter. För att förstärka det digitala erbjudandet gör Mediekompaniet nu säljaren Johan Sund till ny försäljningschef för digitalt. Johan Sund har varit på Mediekompaniet sedan 2011.

– Även om min specialitet är det digitala erbjudandet, har jag tack vare mina fem år på Mediekompaniet, djup kunskap om hela vårt breda erbjudande. Vi har några riktigt härliga utmaningar att ta tag i, men vi är ett grymt gäng som hjälps åt och då är allt möjligt, kommenterar han.

Petrini kliver på sitt nya uppdrag den 18 september. Johan Sund börjar sin nya tjänst den 2 oktober.

Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.