Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Malin Petré går från LRF Media till Mittmedia

Malin Petré går från LRF Media och blir chef för Mittmedias nya befattning digitala intäkter B2C. Det innebär ännu en chefsvärvning inom kort tid.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Juni 2016, 08:29
Uppdaterad: 02 Juni 2016, 08:34

Ämnen i artikeln:

MittmediaLRF Media

I veckan kunde Dagens Media berätta att Mittmedia värvar Katarina Ellemark som ny sajtchef på Mittmedia. Nu värvar Mittmedia ytterligare en ny chef, Malin Petré, till den nya befattningen digitala intäkter B2C.

Malin Petré har senast arbetat som analyschef på LRF Media som bland annat ger ut Land, ATL och Land Lantbruk. Tidigare har hon även arbetat som marknadsanalytiker på Eniro och även arbetat med försäljning.

– Trenden i omvärlden är tydlig. Människor är i allt högre grad redo att betala för journalistik i digitala kanaler. I Mittmedia är den digitala konsumentaffären prioriterad och jag är mycket nöjd med att vi rekryterar Malin Petré som digital B2C-chef. Hon kommer med sin bakgrund och erfarenhet att tillföra mycket i vårt utvecklingsarbete på konsumentmarknaden, säger MittMedias vd Thomas Peterssohn i ett pressmeddelande.

Som digital intäktschef B2C kommer Malin Petré ansvara för att Mittmedia fortsätter utveckla digitala produkter och tjänster som läsare vill konsumera och betala för. Målet är att stadigt öka de digitala intäkterna genererade från läsare, både redaktionellt men även från andra betaltjänster och hitta helt nya affärer.

Ämnen i artikeln:

MittmediaLRF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.