Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

LRF Media släpper nytt varumärke

Publicerad: 28 Juni 2017, 11:58
Uppdaterad: 28 Juni 2017, 12:59

Lovisa Madås visar upp den nya nyhetstjänsten. Foto: Peter Söderquist

Varumärket Agfo tar ett grepp om agtech- och foodtechtrenden.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

LRF Media lanserar det nya varumärket Agfo för att ta ett helhetsgrupp om agtech och foodtech. Afgo ska bestå av en nyhetstjänst som berör teknikskiftet som sker inom lantbruket (agtech) och kopplar samman det med nya sätt att möta konsumenterna (foodtech).

– Agfo tror på ett livskraftigt, innovativt och hållbart lantbruk i Sverige, och vi ser hur hela branschen utvecklas med hjälp av ny teknik och kreativa idéer. Kombinationen lantbruk och teknikinnovationer har alltid varit spännande, och ett ämne som vi på LRF Media har stor erfarenhet av att bevaka. Nu utökar vi vårt fokus ytterligare i och med Agfo, säger Lovisa Madås, ansvarig för satsningen, i ett pressmeddelande.

Än så länge är satsningen inte helt färdigutvecklad, utan tanken är att användarna ska kunna testa tjänsten och tycka till om den under arbetets gång.

Det nya varumärket är en del i mediehusets andra satsningar. Under våren har man även infört ett betalsystem för premiumjournalistik och utvecklat rörligt innehåll och mer nischade nyhetsbrev.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.