Live Nation rekryterar från MTG

Niclas Gillqvist. Foto: Live Nation.

MTG online:s Niclas Gillqvist i nyinrättad roll som marketing partnership manager.

De senaste två åren har Live Nations nordiska marknadsavdelning expanderat från runt 20 personer till över 40 – och den senaste rekryten är Niclas Gillqvist. Han kommer närmast från från MTG Online där han varit ansvarig för Dreamhack och ESL. På Live Nation får han tjänsten Marketing partnership manager. 

Therése Liljedahl är nordisk marknadsdirektör på Live Nation:

– Niclas roll är helt ny och vi är mycket glada över att expandera ytterligare med Niclas i teamet. Vår produktportfölj växer, nu senast med Sweden Rock Festival, Åre Sessions och Heartland Festival i Danmark samtidigt som vi ökar fokus inom det digitala. Niclas kunskap inom kommersiella samarbeten, sponsring och digitalt passar perfekt, kommenterar hon.

Niclas Gillqvist:

– Jag ser fram emot att börja på Live Nation och att få jobba med ett fantastiskt gäng roliga och hängivna människor som skapar de coolaste upplevelserna för besökare och partners.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2017-07-03 12.19Uppdaterad 2017-07-03 16.59

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: