"Lidls vd omringad av får"

ALMEDALEN 2016. Så övertalade Ingo sin kund Lidl att satsa på det kontroversiella greppet.

På Dagens Medias scen berättade Ingo och Lidl idag om sin framgångsrika kommunikation, som nyligen prisades med flera lejon i Cannes Lions.

Det var dock långt ifrån självklart att konceptet – som bygger på att bevisa kvaliteten på Lidls varor – skulle bli verklighet.

Ingo creative director Josefine Richards berättar hur de tog med Lidls vd till en ö utanför Stockholm – för att bjuda på en lyxig middag, och sedan avslöjade att allt var lagat med Lidl-produkter.

Pitchen gick dock inte utan missöden. Se och hör Josefine Richards och Lidls marknadschef Caroline Forshell berätta om arbetet med Lidls varumärke.

Foto: Alexander Donka

Publicerad 2016-07-04 16.37Uppdaterad 2016-07-05 08.44

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: