Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

"Lidls vd omringad av får"

ALMEDALEN 2016. Så övertalade Ingo sin kund Lidl att satsa på det kontroversiella greppet.


Publicerad: 04 Juli 2016, 16:37
Uppdaterad: 05 Juli 2016, 08:44

Ämnen i artikeln:

AlmedalenIngoLidl

På Dagens Medias scen berättade Ingo och Lidl idag om sin framgångsrika kommunikation, som nyligen prisades med flera lejon i Cannes Lions.

Det var dock långt ifrån självklart att konceptet – som bygger på att bevisa kvaliteten på Lidls varor – skulle bli verklighet.

Ingo creative director Josefine Richards berättar hur de tog med Lidls vd till en ö utanför Stockholm – för att bjuda på en lyxig middag, och sedan avslöjade att allt var lagat med Lidl-produkter.

Pitchen gick dock inte utan missöden. Se och hör Josefine Richards och Lidls marknadschef Caroline Forshell berätta om arbetet med Lidls varumärke.

Foto: Alexander Donka

Ämnen i artikeln:

AlmedalenIngoLidl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.