Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Jan Helin är Årets Branschpersonlighet

Publicerad: 19 Maj 2016, 13:22
Uppdaterad: 20 Maj 2016, 08:42

Jan Helin får pris som Årets Branschpersonlighet på Stockholm Media Week.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekJan Helin

De nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i tävlingen Stockholm Media Award är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa och som har flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden.

Vinnare blev alltså Jan Helin, som under året lämnade sin tjänst som vd och chefredaktör på Aftonbladet för att istället börja som programdirektör på SVT.

Motivering:

Med facit i hand känns det som en självklarhet, men att ständigt vara där och knuffa alla gränser framåt kräver ett passionerat ledarskap och stort mod. Att våga satsa fullt ut på nya och oprövade plattformar och samtidigt inse att det ibland måste bli dikeskörningar för att nå framgång. Att hantera och skapa ett samspel mellan 3 miljoner dagliga läsare, och annonsörers ständiga behov av nya kommunikationsvägar, kräver både kreativitet och fingertoppskänsla. Passionen lyser dessutom ännu starkare nu när det blir tydligt att det publicistiska kallet är ännu större än det kommersiella.

Läs en stor intervju med Jan Helin och Gunilla Herlitz i Dagens Media nr 5  2016.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.