Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

Isabella Löwengrip lämnar United influencers

Publicerad: 9 April 2018, 13:00
Uppdaterad: 9 April 2018, 13:11

Efter tre år bryter Isabella Löwengrip sitt samarbete med influencernätverket United influencers – istället startar hon ett eget säljteam.


Ämnen i artikeln:

Isabella Löwengrip

Bloggaren och entreprenören Isabella Löwengrip har varit en ledande profil hos United influencers i tre år, där nätverket ansvarat för annonsförsäljning och kommersiella samarbeten. Nu väljer profilen att avbryta samarbetet för att starta ett eget internationellt säljbolag, skriver Breakit.

Bakom samarbetet med United influencers låg förhoppningen att Isabella Löwengrips blogg skulle expandera internationellt. Bloggens internationella versioner växer snabbt och finns för nuvarande på flera språk: engelska, tyska och arabiska. 

– Men kanalerna växer så snabbt globalt att United Influencers har haft svårt att få full täckning på alla kanaler. Man har inte haft styrka att sälja för fullt på den tyska och arabiska versionen och heller inte kunnat kommersialisera på Instastory som i dag visas för en kvarts miljon människor per dygn, säger Isabella Löwengrip till Breakit.

Isabella Löwengrips blogg har länge varit en av de största i Norden och hon blev nyligen utsedd till näringslivets mäktigaste kvinna 2018 av Veckans affärer. Hon har också byggt upp en stor koncern med flera varumärken inom bland annat skönhet och mode.

Planen nu och framöver är att inte längre att jobba exklusivt med en partner. Isabella Löwengrip säger att hon är öppen för samarbeten med etablerade aktörer i branschen. Exempelvis kommer ett brittiskt mediehus att arbeta med hennes engelska kanal, skriver Breakit.

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Isabella Löwengrip

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev