Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

Ingo: "Visar på ultimat öppenhet och demokrati"

ALMEDALEN 2016. Hör Ingo och STF tala om succékampanjen The Swedish number.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Juli 2016, 06:39
Uppdaterad: 06 Juli 2016, 06:39

Ämnen i artikeln:

IngoAlmedalen

Igår berättade Ingo och Svenska Turistföreningen om deras hyllade kampanj "The Swedish Number" som uppmärksammats världen över.

Kampanjen har bland annat väckt intresse hos Barack Obama och USA lanserade i maj en egen variant på "The Swedish number".

Under Cannes Lions så plockade kampanjen hem 13 lejon, varav 1 titan och 1 grand prix.

– Det som är det speciella med den här kampanjen är att den visar på ultimat öppenhet och demokrati. Inget är censurerat. Det är ingen pr-byrå som berättar om Sverige utan det är svenska folket, säger Julia Blomquist planner på Ingo.

Ämnen i artikeln:

IngoAlmedalen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.