Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Han ska leda Schibsteds globala varumärkesarbete

Publicerad: 19 December 2016, 14:11
Uppdaterad: 19 December 2016, 14:14

"Det ska bli spännande, utvecklande och utmanande att driva varumärkesarbetet på koncernnivå", säger Pär Ekroth.

Pär Ekroth, marknadschef på Aftonbladet, blir ansvarig för den nya enheten Global Brands inom Schibsted Media Group.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Aftonbladets marknadschef Pär Ekroth får som uppdrag att förverkliga Schibsteds övergripande varumärkesstrategi, när han blir ansvarig för den nya enheten Global Brands inom Schibsted Media Group.

Enligt ett pressmeddelande räknar Schibsted med att framöver ha ett flertal nya, globala produkter som kommer att bli avgörande för hur koncernens varumärkesarbete ska bedrivas.

– Det ska bli spännande, utvecklande och utmanande att driva varumärkesarbetet på koncernnivå. Inom Schibsted vet vi att starka varumärken gör skillnad. Att hitta en balans mellan våra lokala "Power Brands" och våra globala initiativ är en nyckel för att få full utväxling på våra satsningar inom produkt och tech, kommenterar Pär Ekroth.

I sin nya roll ska Pär Ekroth bygga ett team som i tät dialog med lokala organisationer ansvarar för såväl förvaltningen av koncernens nuvarande globala varumärken som utvecklingen av nya.

– Pär Ekroth och Global Brands ska inte jobba med utveckling av lokala varumärken som Blocket, Aftonbladet eller Aftenposten. Däremot ska avdelningen bidra till att vi tar lärdom av dem och involverar deras erfarenheter i vårt globala arbete, säger Jørgen T Helland, Director of Brands and Digital Marketing på Schibsted i ett pressmeddelande.

Pär Ekroth kom till Aftonbladet för tio år sedan från kommunikationsbyrån PS Communication. Sedan dess har han haft flera ledande roller inom Aftonbladet och Schibsted, de senaste tre åren som marknadschef på Aftonbladet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.