Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Warner Bros hyllar Lego-fans på Centralen

För att marknadsföra blu-ray-lanseringen av Legofilmen ordnar Warner Bros och Lego en utställning på Stockholms Centralstation.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Juni 2014, 06:34
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:34

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

I samband med att Warner Bros lanserar en digital- och en blu-ray-version av Lego-filmen har Lego-fantaster bjudits in att tävla om att bli Skandinaviens främsta "Master Builder". Tävlingen går ut på att bygga den bästa och mest kreativa Lego-modellen, inspirerad av filmen.

Nu visas tävlingsbidragen på Centralstationen i Stockholm i samarbete med Jernhusen Media. Eventet, som den svenska eventbyrån Awesome Project ligger bakom, turnerar sedan vidare till Köpenhamn och Oslo.

– De flesta av våra 250 000 dagliga besökare uppskattar att det händer roliga saker på stationen. Vi är därför mycket glada för att Warner Bros och Lego väljer Jernhusen Media och Stockholms Centralstation för att interagera med allmänheten och engagera dem i tävlingen, säger Regina Pettersson, säljchef på Jernhusen Media, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.