Vykort i brevlådan ger vinst för Oatly

Bild 1/2

Oatly tar emot första pris på Berns på scen. Foto: Henrik Gustavsson

INHOUSEGALAN. Oatly vinner första pris i kategorin Bästa DR.

Genom tjänsten "Oatfinder" kan konsumenter hitta kaféer som serverar alternativ till mjölken i kaffet. Företaget valde dock att gå ett steg längre och göra det möjligt för konsumenter att tipsa om fik som inte serverar alternativ till mjölk. Kaféet får då ett vykort i brevlådan med en hälsning från Oatly och avsändaren om att de också kan hamna på "Oatfinder".

Motivering:

"Programmatic. Mediaplanering. Retargeting. Säljmöten. Eller, så låter man produktens fans själva tipsa caféer om att det numera går att servera kaffet med havremjölk. Det är inte bara charmigt, smart, och mer analogt än vad som är rimligt i dagens samhälle – det är också årets bästa direktreklam".

Vinnare: Oatly/Oatfinder Silver: Ica/All kärlek är bra Brons: AB Sappa/Black Friday

Ida Backman och Sara Hansson från Oatlys inhouseteam, som tog emot pris på scen, ska även tala under Mediedagen som hålls den 26:e oktober på Meeting Room i Stockholm.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-10-05 18.17Uppdaterad 2017-10-05 18.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: