Volkswagen får gratisreklam av Expressen

Skidsprintern Emil Jönsson bevisade i en tävling att han är snabbare än Volkswagen Passat. Det plockades upp av Expressen som bjöd varumärket på redaktionellt utrymme.

Teknikens Värld anordnade en tävling mellan världsstjärnan Emil Jönsson och skidlandslagets sponsor Volkswagen. Men fyrhjulsdriften gav ingen seger utan Emil Jönsson vann det 60 meter långa loppet med marginal.

Händelsen omskrevs av Expressen, där varumärket VW Passat bland annat ingår i rubriken.

– Det Teknikens Värld skriver om brukar hamna i Expressen, säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen.

Att bilen fick se sig slagen av en skidåkare tar han med ro.

– Jag tycker att det är en rolig grej. Det är bra att det blir fokus på skidsporten. Jag tror de flesta som kan tänka ser att Passat är en bra bil som tar sig fram och förstår att en skidåkare inte vinner i det långa loppet.

Volkswagen ska inte försöka ta revansch.

– Passat är en av Sveriges mest sålda bil och jag ser inte att det här är något hot mot det.

Rebecka Lindberg

Publicerad 2012-02-24 14.18Uppdaterad 2015-12-06 14.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: