Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Viralsuccé för Coca-Colas Bond-sponsring

Publicerad: 22 Oktober 2012, 12:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Coca-Cola Zero uppmanar konsumenterna att släppa fram "sin inre James Bond". Nu hyllas läsktillverkarens kampanj i de sociala medierna.


Det är i en sponsringsaktivitet på en tågstation som Coca-Cola Zero slår mynt av agent 007:s äventyr inför den nya filmen "Skyfall".

I kampanjen uppmanas konsumenter som köper Coca-Cola Zero vid en särskild läskautomat att plötsligt ta sig till en särskild plats på mindre än 70 sekunder.

I vägen har Coca-Cola Zero placerat flera snillrika hinder som ska stoppa "hjältens" framfart. I prispotten ligger biljetter till premiären av "Skyfall".

Hittills har filmklippet som beskriver kampanjen fått över 3,1 miljoner visningar sedan det laddades upp för tre dagar sedan.

Kampanjen, som ska aktivera Coca-Cola Zeros varumärke, hyllas också på Twitter under hashtagen #CokeZero007 där den kallas för "brilliant" och "awesome".

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/RDiZOnzajNU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Läs också en artikel om gamification i DM Plus.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.