Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

"VIP-kort" ska göra Almedalen tillgängligt för alla

Initiativet "Almedalen VIP-kort" ska öka närvaron av intresseorganisationer på plats under den populära veckan.


Publicerad: 03 April 2018, 12:28
Uppdaterad: 13 April 2018, 14:01

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Inför årets Almedalsvecka, som äger rum mellan den 1 och 8 juli, presenterar nu contentbyrån Borg & Owilli så kallade Almedalen VIP-kort. Nyheten presenteras tillsammans med samarbetspartnerna Prime och Dagens Media.

För Almedalsveckan kommer tio "VIP-kort" att auktioneras ut till högstbjudande företag, där intäkterna ska till att öka närvaron av intresseorganisationer på plats.

– Med initiativet "Almedalen VIP-kort" leker vi med motsättningen i begreppen VIP och tillgänglighet. Veckans hetaste mingel blir något mer än exklusiva event och möjliggör inte bara nätverkande utan även närvaron av intresseorganisationer i Almedalen, säger David Borg, initiativtagare till "Almedalen VIP-kort" och fortsätter: 

– Almedalsveckans grundtanke är att vara en öppen mötesplats för samhällsfrågor, men då måste den också vara tillgänglig för de röster som behöver höras allra mest. Det vill vi underlätta med hjälp av detta kort.

Intresseorganisationerna som intäkterna går till är Kompis Sverige, Teskedsorden och Föreningen Storasyster.

– Almedalen är en unik plattform för alla som är intresserade av samhällsfrågor. Dessvärre blir tillgängligheten till Almedalen mer och mer begränsad vilket urholkar grundidén om att Almedalen ska vara en mötesplats för opinionsbildare och medborgare. Det här initiativet är fantastiskt då det väldigt konkret bidrar till ett mer inkluderande Almedalen, där fler olika röster från vårt samhälle får komma till tals. Bidraget som blir av budgivningen av Almedalen VIP-kort möjliggör att vi kan göra vår röst starkare, öka engagemanget på individnivå för inkludering och rent konkret skapa fler möten mellan nya och etablerade svenskar, säger Natassia Fry, grundare av Kompis Sverige.

De tio "Almedalen VIP-kort" auktioneras ut via Tradera. Företagen med de högsta buden får via kortet tre entrébiljetter till Almedalens mest populära mingel. Företagen kan också välja att skänka biljetterna till intresseorganisationerna.

Budgivningen pågår under våren i form av två släpp. Först mellan 3-17 april, och senare 29 maj-12 juni.

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.