Vice och Grolsch i nytt samarbete

Lanserar plattformen Grolschstudios där kulturskapare kan få genomdriva drömprojekt.

På 00-talet inledde mediehuset Vice och ölproducenten Grolsch de omtalade utomhusfesterna Grolsch Block Party.

Nu utvecklar de två samarbetet med ett projekt som ska förverkliga innovativa idéer.

– Detta är en ny satsning som fortsätter i samma stil som Grolsch Block Party, där det handlar om att främja kultur, säger Simon Walldén på Vice till Dagens Media.

Tanken med Grolsch Studios är att mentorerna Jeanette Steinsland, Petter Wallenberg och Makode Linde väljer ut de mest innovativa idéerna, som sen välkomnas in i studion.

Grolsch Studios står för ekonomiskt och kreativt stöd för de utvalda bidragen.

– Jag kan inte säga hur stort stödet är, men det är så stort så det i princip inte inte finns några eknomiska ramar på idéstadiet – men när den utvalda idéen ska utföras anpassas budget därefter, säger Simon Walldén.

På Vice Stockholmskontor jobbar nio personer, mediehusets ger bland annat ut en tidning. Det senaste numret släpps idag.

Publicerad 2014-04-15 06.33Uppdaterad 2015-12-06 12.41

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: