Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

"Vi inspireras av bloggarna och deras livsstil"

Publicerad: 4 December 2015, 04:29
Uppdaterad: 16 November 2016, 07:41

Tre frågor till Eurocard som sponsrar Modern Women Media och Social Media Party.


Ämnen i artikeln:

Stampen

I helgen arrangerar nätverket Modern Women Media, som är en del av Stampen Media eventet Social Media Party. I nätverket samlas bland annat sajterna Familjeliv, Rodeo, Make it last, Devote och Nouw.

Huvudsponsor för eventet är Eurocard som för några veckor sedan inledde ett samarbete med Modern Women Media med syftet att nå målgruppen "Young professionals", enligt Eurocards marknadschef Victoria Waltari-Nyberg.

Hur ser samarbetet ut?

– Det är ett samarbete där vi dels köper ett traditionellt annonsutrymme samt att vi även låter målgruppen ta del av Eurocards olika fördelar, allt genom våra utvalda bloggares ögon och upplevelser, säger hon till Dagens Media.

Vad är det ni vill uppnå?

– Vi inspireras av bloggarna och deras livsstil – unga, drivna entreprenörer som inspirerar sina följare. Vi följer dem själva och vill gärna veta vad de tänker och hur de resonerar.

Varför valde ni just Modern Women Media?

– Vi vet att många numera söker inspiration i sociala medier och därför är det väldigt spännande för oss att få jobba med kvinnor som är riktigt duktiga på det. Att de sedan är väldigt duktiga på att skapa kontakt med sina följare genom att till exempel arrangera events såsom Social Media Party visar på driv och att de vill precis som oss vill ha en dialog med sina följare.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.