Vattenfall sponsrar Vasaloppet

Vattenfall utökar sin skidsponsring till att omfatta Sveriges största lopp – Vasaloppet.

Vattenfall har hittills sponsrat på elit- och landslagsnivå. Nu vill man bredda åtagandet.

– Genom Vasaloppet kan vi nå de vanliga motionärerna, där våra kunder och medarbetare finns, och ha en dialog med dem i en positiv miljö, säger Vattenfalls sponsringschef Annika Bränning.

Samarbetet är på partnernivå, det vill säga nivån under huvudsponsorskap.

Förutom exponering i samband med loppet och under den stora mässa som anordnas för skidlöpare och partners, kommer Vattenfall använda samarbetet för aktivering internt. Medarbetarna har bland annat möjlighet att få träningstips, rabatter på starter i loppen och på Vasaloppskläder.

– Många av våra sponsorer skapar interna hälsokampanjer med koppling till Vasaloppet, genom interna event i samband med loppen och genom att utnyttja vårt nätverk av partner och aktiva, säger Vasaloppets informationschef Per Strid.

– Det stämmer väl med Vasaloppets egen profil. Numera är fokus inte på tävlingsloppet mellan Sälen och Mora, utan på att vara en inspiratör för att främja friskvård.

Avtalet gäller inledningsvis i ett år. Hur mycket pengar det rör sig om avslöjas inte.

– Det är en viktig satsning, säger Annika Bränning.

Publicerad 2010-12-01 10.26Uppdaterad 2015-12-06 15.29

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: