Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Vattenfall är årets sportsponsor

Vattenfall åtsågs i dag till årets sportsponsor av nätverkskonferensen Sport & Pengar.


Publicerad 2012-11-30 14:11
Uppdaterad 2015-12-06 14:02

Ämnen i artikeln:

Vattenfall

Dela artikeln:

Linus Almqvist, chef för varumärkeskommunikation och sponsring på Vattenfall, var i dag på plats för att ta emot priset för årets sportsponsor på business-to-business-konferensen Sport & Pengar.

– Det känns jätteroligt. Jag hoppas att vi har gjort något värdefullt inte bara för sportvärlden i Sverige utan även för kommande generationer inom idrott genom att stimulera nya talanger, säger han till dagensmedia.se.

Vattenfall sponsrar bland annat vintersport. Bolaget är sedan 1994 sponsor till Svenska Skidförbundet och sedan 2010 sponsor till Internationella Skidförbundet, och det är detta jobb som Linus Almqvist tror ligger till grund för att företaget nu får ta emot priset fär årets sportsponsor.

Vad innebär priset för er?

– Det här innebär att vi får en dunk i ryggen. Det är en konfirmation på att vi har jobbat med rätt saker.  Det är ju någon utifrån som uppmärksammar att vi gör något bra.

Hur ser planerna för ert framtida arbete ut?

– Vi kommer att fortsätta som tidigare och försöker hela tiden lära oss att addera någonting nytt. Förra året adderade vi en digital skidapp. Nu får vi se vad det blir den här säsongen. I år försöker vi integrera olika typer av erbjudanden med våra sponsorater.

Vattenfall vann priset i konkurrens med Swedbank, Volkswagen och Scandic.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.