Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Välkommen till Mediedagen

Publicerad: 27 Juni 2019, 10:52

Jo O'Connor, solution architect på Adobe, var en av talarna under Mediedagen förra året.

Foto: Janne Næss

För trettonde året i rad arrangerar Dagens Media Mediedagen – och den här gången blir konferensen större än någonsin.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaMediedagen

Den 19 september 2019 skapar Dagens Media en ny mötesplats för alla som jobbar professionellt med media, oavsett om du är verksam på ett medieföretag, i en konsultverksamhet, på ett teknikbolag eller på en marknads- eller kommunikationsavdelning.

– Medielandskapet blir alltmer komplext och svårnavigerad, oavsett vilken del av kedjan som du tillhör. Vi ser att behovet av kunskapsutbyte, diskussioner och samarbete är större än någonsin, och därför väljer vi nu att lägga ännu större krut på att göra Mediedagen till branschens stora årliga event, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Dagens Media.

På Münchenbryggeriet i Stockholm blir det seminarier parallellt i två rum. I det ena rummet ligger fokus på publicisternas affärsutmaningar. I det andra ligger fokus på hur varumärken och annonsörer bör navigera i medielandskapet för att uppnå bästa effekt.

– På det här sättet skapar vi ett forum där mediemarknadens alla aktörer kan hitta ett relevant innehåll, samtidigt som alla får möjlighet att mötas och lära av varandra, säger Fredrik Svedjetun.

Som deltagare har du möjlighet att gå mellan rummen under hela dagen – och därmed skapa det program som passar dig bäst. I pauserna samlas alla deltagare på gemensamma mingelytor.

Bland talarna märks exempelvis Martin Frey, head of Schibsted Growth, som ska berätta om hur mediehuset bygger upp sina kringaffärer, och Jan Montwill, digitalchef på Mindshare, som ska ge sina bästa råd för hur man som annonsör kan jobba med brand safety.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaMediedagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.