Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

"Väldigt kul!"

Publicerad: 3 Juli 2009, 09:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Ola Höiden, kommunikationschef på Rättvisemärkt, om dubbelvinsten i Almedalen.


Rättvisemärkt har utsetts till både "årets varumärke", av Hill & Knowlton, och "hetast i Almedalen", av Westander.

– Det är förstås väldigt kul att vi får två så fina utmärkelser. Vi har jobbat mycket med förberedelserna inför Almedalen. Det känns extra kul att vi nu får ett kvitto på det arbetet, säger Ola Höiden, kommunikationschef på Rättvisemärkt, till Dagensmedia.se.

Rättvisemärkt har bland annat låtit Almedalsbesökarna trycka egna t-skjortor, med sitt eget budskap på. Omkring 300 personer – alltifrån kända politiker till vanligt folk – har burit Rättvisemärkts t-skjortor.

– Vi har även haft frivilliga volontärer på plats som har hållit i provsmakningar, dessutom har vi haft mingelkvällar och vinprovsmakning med Carl-Jan Granqvist.

Rättvisemärkt har inte jobbat med någon kommunikationskonsult.

– Inte inför Almedalen, det här är resultatet av en egen idéverkstad. Vi har kört egna workshops och jobbat fram de här idéerna.

Hur ska ni fira?

– Vi ska ta semester är tanken. Vi är många som har slitit hårt.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.