Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Två sponsorer till SOK

Publicerad: 10 november 2011, 15:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Cloetta och Arla skriver avtal med Sveriges Olympiska Kommitté.


SOK:s mål är att fördubbla sponsorintäkterna från 40 till 80 miljoner kronor per år under kommande fem år.

I somras tillkom Unilever som ny sponsor och nu presenteras två nya sponsorsamarbeten, Arla och Cloetta.

- Cloetta kliver in i partnerskap med SOK och blir teamsponsor med ensamrätt inom konfektyr. Vi kommer, framförallt med Kexchoklad som avsändare, att på ett naturligt och aktivt sätt kunna utöka vår närvaro och synlighet, säger Cloettas affärsutvecklingschef Tony Wiréhn i ett pressmeddelande.

Cloetta har tidigare sponsrat alpina landslaget och handbollslandslagen.

SOK har samtidigt skrivit ett avtal med Arla, som blir officiell leverantör. Bland annat blir man partner i "Drömprojektet", en kampanj för att säkra framtiden för svensk idrott.

- Arla är en perfekt partner till SOK och det är framförallt kul med samarbetet kring satsningen på att inspirera unga med hjälp av våra olympiska förebilder, säger Stefan Lindeberg, styrelseordförande SOK, i ett pressmeddelande.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.