Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

TU: “Svenskt Näringsliv fick hela Sverige att bli humanister”

Publicerad: 8 Juli 2011, 15:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:04

Svenskt Näringslivs rapport "Konsten att strula till sitt liv" har haft störst inflytande över det offentliga samtalet under Almedalsveckan. Det anser i alla fall Tidningsutgivarna, som på fredagen traditionsenligt utsåg "Veckans Mediamaktfaktor".


Utmärkelsen går till någon som "har satt prägel på och påverkat det offentliga samtalet mest under veckan".

Det har alltså Svenskt Näringsliv gjort, enligt TU. Vinnaren, om man nu kan använda den termen i det här sammanhanget, röstades fram av publiken vid ett seminarium som TU arrangerade på fredagseftermiddagen.

"Svenskt Näringsliv får utmärkelsen Veckans Mediemaktfaktor för att genom att fullständigt skjuta sig själva i foten sätta fokus på ett intressant samhällsfenomen och få hela det offentliga Sverige att komma ut som humanister", lyder motiveringen.

Förra året vann Zandra Lundgren, som var verksamhetsledare för "Bordellen i Almedalen". Hon var också en av dem som nominerade makthavarna, tillsammans med TV4:s Ulf Kristofferson, journalisten Cecilia Garme och Expressens Lotta Gröning.

Övriga nominerade var Patrik Sjöberg, Rädda Barnen och Almedalsveckans projektledare Karin Lindvall.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.