Telge gör tummen upp för tunnelbaneåkare

2009-12-01 16:02  

Telge Energi hyllar de stockholmare som väljer att åka kollektivt genom att göra tummen upp och skänka bort tumvantar.

Telge Energi är sedan en tid tillbaka ute i en kampanj där bolaget vill hylla konsumenter som gör klimatsmarta val.

Med en ”tumme upp” samt den berömmande frasen ”du är toppen” vill Telge Energi tacka de som åker kollektivt – istället för att komma med pekpinnar om hur folk borde agera.

– Domedagsretorik fungerar inte. Vi vet att många stockholmare är medvetna om klimatproblematiken och tänker mycket på hur de ska kunna minska sina koldioxidutsläpp. De förtjänar uppmuntran istället för pekpinnar, säger Jan Molin marknadschef på Telge Energi.

För att förlänga kampanjen, som bland annat gått i tidnigen Metro samt i tunnelbanan, genomfördes i förra veckan ett event. ”Vandrande tummar” mötte resenärerna vid tunnelbanestationer runt om i stan och delade ut tumvantar till de vinterfrusna resenärerna.

Detta för att ”värma den kroppsdel som kan göra den största skillnaden för klimatet – tummen som kan knappa in en beställning av vindkrafts-el på sin mobiltelefon direkt till Telge Energi”.

Telge Energi säljer, enligt egen uppgift, bara förnybar el från vind och vatten. Masscreation har gjort kampanjen och Bizkit är mediebyrå.

Arbetsgrupp Masscreation

Henrik Levahn, copywriter

Jörgen Lindqvist, AD

Carin Möller, produktionsledare

Zonny Billgren, AD-ass och original

Anders Westman, original

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt