Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Tele2-besökare bidrar till Fotografiska-utställning

Publicerad: 30 januari 2015, 13:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:15

Fotografiska och Tele2 samarbetar i ny utställning som består av instagrambilder.

Ämnen i artikeln:

Tele2 ArenaTele2

MJ

Markus Jacobsson


Under årets lopp har det totalt tagits 33 000 bilder med hashtaggen #Tele2Arena. Per Broman, grundare av Fotografiska, har valt ut sammanlagt 100 stycken av instagrambilderna till utställningen i helgen.

Utställningen kommer till största del att vara digital, med undantag av tolv stycken fotografier som även kommer att finnas i fysiska exemplar.

– Vi har försökt hitta varandra under flera år, men vi har inte hittat någon relevans i vad vi ska göra tillsammans. Nu har vi gjort det. Vi kombinerar möjligheten som vi ger med högpresterande nätverk och mobiluppkoppling att ta bilder med deras kunnande inom fotografi, säger Karl Skoog, kreativt ansvarig på Tele2 och initiativtagare till sponsorskapet, till Dagens Media.

Han tycker att det är intressant att arbeta med Fotografiska eftersom det är ett sådant starkt varumärke.

– De står för kvalité och att utmana etablissemanget. Det är värderingar vi står bakom. Jag vill även betona att vi har hittat relevans i samarbetet. Det handlar inte bara om att sätta upp en Tele2-logo på Fotografiskas fasader, säger Karl Skoog.

Vilket event har varit mest representerat på bilderna?

– Det var när Hammarby gick upp i Allsvenskan och Avicii-konserten.

Utställningen, som gjorts i samarbete med byrån Story Design, pågår mellan den 30 januari och 1 februari.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev