Taylor Swift + Diet Coke = sant

Taylor Swift tillkännager sin kärlek till Diet Coke. Det 45 sekunder långa Youtube-klippet är startskottet på ett nytt, stort samarbete.

Taylor Swift är Diet Cokes nya ansikte utåt, vilket bland annat Adage rapporterar om.

Läskjätten tillkännagav igår att den amerikanska stjärnan kommer att synas i en stor kampanj under våren, i såväl tv, print och digitala kanaler. Utöver den traditionella reklamen ska Taylor Swift även agera Diet Cokes ambassadör på olika events och i sociala medier.

Taylor Swift har själv släppt nyheten om samarbetet i ett 45 sekunder långt Youtube-klipp, i vilket hon är klädd i Coca-Colas röda färg och kallar Diet Coke ”en av de stora kärlekarna i mitt liv”.

Swift uppmanar även sina fans att gilla Diet Cokes Facebook-sida, eftersom det ger tillgång till ”så många roliga saker” kring hennes kommande vårturné.

Taylor Swift har 23,5 miljoner följare på Twitter, enligt Adage, vilket kan jämföras med Beyoncés – konkurrenten Pepsis stjärna – mer blygsamma 7 miljoner följare.

Se klippet med Taylor Swift här:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2013-01-29 12.46Uppdaterad 2015-12-06 13.57

Dela artikeln: