Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Swedish Open blir Nordea Open

Publicerad: 16 Oktober 2019, 07:28

Foto: Swedish Open

Nordea går in som titelsponsor till Swedish Open – som därmed byter namn till Nordea Open.


Ämnen i artikeln:

Nordea

Nordea går in som sponsor till både dam- och herrturneringen inför nästa års tennisveckor i Båstad.

Enligt Dagens Industri sträcker sig avtalet över tre år, med option på förlängning i ytterligare två år. Hur mycket pengar som Nordea går in med vill parterna inte uppge.

– Men totalt sett är det betydligt mer än vad vi hade att röra oss med i år, säger tävlingsgeneralen Christer Hult till DI.

Tidigare har bland annat Ericsson, Skistar och Catella varit titelsponsorer till Swedish Open, men turneringen har varit utan titelsponsor de senaste två åren.

Bland övriga sponsorer till nästa års tennisveckor märks SEB, Leovegas, Mercedes-Benz och Emirates.

– Vi är mycket glada över att gå in som ny titelsponsor till Swedish Open 2020. Turneringen är en viktig mötesplats för att träffa såväl befintliga som nya kunder då många företagsledare och entreprenörer befinner sig i Båstad under dessa veckor, säger Martin Persson, filialchef på Nordea Sverige, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Nordea

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.