Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Svenskarna som kan vinna i LIA

Publicerad: 15 Oktober 2015, 11:56
Uppdaterad: 9 Maj 2016, 14:59

Sammanlagt 18 svenska nomineringar till globala kreativitetstävlingen LIA.


Ämnen i artikeln:

LIA

Nomineringarna i den globala kreativitetstävlingen LIA är klara.

I år har de svenska byråerna lyckats kamma hem 18 nomineringar på shortlist. Flest vinstchanser har Forsman & Bodenfors och Åkestam Holst med fem nomineringar vardera.

Forsman & Bodenfors har fått fyra för den uppmärksammade kampanjen för FN:s "World Food Programme" där Zlatan medverkade, Åkestam Holst tre för Audi Quattros "The Swedish Snow Rescuers".

Priserna kommer delas ut den 10:e november.

 

Alla svenska nomineringar:

BILLBOARD

Innovative Use of Billboard: Forsman & Bodenfors Gothenburg/ United Nations/ World Food Programme/ 805 Million Names

 

PRINT

Travel: M&C Saatchi Stockholm/ Stockholm Norwegian Airlines/ The Flag of Flags

 

BRANDED ENTERTAINMENT

Games: Garbergs Stockholm/ Björn Borg/ First Person Lover

Experiential/ Live Events: Forsman & Bodenfors/ Gothenburg World Food Programme /805 Million Names

 

PRODUCTION & POST-PRODUCTION

Cinematography: Forsman & Bodenfors, Gothenburg/ Volvo V70, XC70 and XC60/ Winter's Tale

 

NON-TRADITIONAL

Public Service/ Social Welfare: Åkestam Holst /The Swedish Peace and Arbitration Society/ Singing Sailor

Forsman & Bodenfors Gothenburg/ World Food Programme/ 805 Million Names

 

RADIO & AUDIO

Use of Music: Volt, Stockholm/ Hemglass/ The Grand Experience

Kärnhuset/ Swedish Pension Agency/ Your Right to a Pension – Spanish

Kärnhuset/ Swedish Pension Agency/ Your Right to a Pension - Farsi

Retail: Volt, Stockholm/ Hemglass/ The Grand Experience

 

DIGITAL

Apps: Åkestam Holst /Audi quattro/T he Swedish Snow Rescuers

Automotive: Åkestam Holst /Audi quattro/ The Swedish Snow Rescuers

Weird Wonderful Work: Åkestam Holst/ T he Swedish Peace and Arbitration Society/ Singing Sailor

 

PACKAGE DESIGN

Graphic Design Product Line: Bold Scandinavia/ Stockholm Pressbyrån

 

INTEGRATION

Integration: Forsman & Bodenfors, Gothenburg/ World Food Programme/ 805 Million Names

Multimedia Campaign: Åkestam Holst/ Audi Quattro/ The Swedish Snow Rescuers

 

POSTER

Travel: M&C Saatchi Stockholm/ Stockholm Norwegian Airlines/ The Flag of Flags

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LIA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.