Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Svenska vinnarna The One Show

Publicerad: 12 Maj 2016, 04:50
Uppdaterad: 12 Maj 2016, 08:41

UPPDATERAD. Sju pennor delades ut till svenska bidrag.


Ämnen i artikeln:

The One ShowBerghs School of Communication

One shows årliga pris har delats ut i kategorierna print, utomhus, design, regi, branded entertainment, responsive environments och pr.

Totalt delades 282 pennor ut, 76 guld, 95 silver och 111 brons till vinnare från 27 olika länder. Man tillkännagav även sex vinnare i kategorin "best in dicipline".

Sverige tog hem totalt fem pennor, en guld, en silver och tre brons.

 

Här är de svenska vinnarna:

 

Forsman & Bodenfors, guldpenna för "Look who's driving" för Volvo.

 

Grey + ALBEDO100, silverpenna för "Life Paint" för Volvo.

 

Garbergs, River och Isbit, bronspenna för "First person lover" för Björn Borg.

 

Forsman & Bodenfors, bronspenna för "805 million names" för FN.

 

Forsman & Bodenfors, bronspenna för "The slow down GPS" för If.

 

Dessutom tog Sverige hem två priser i Young Ones, där totalt 26 vinnare korades.

Berghs vann silverpenna för kampanjen "Say Yes to No” för Empathy to equality.

Beckmans vann bronspenna för "Lego Generator”.

För att vara med och tävla har studenter fått skicka in bidrag till två typer av kategorier. Dels Lego där uppgiften var att förbättra butikernas kundupplevelser, dels Empathy for equality som handlade om att främja jämställdhet.

Den kompletta listan över vinnarna i Young ones:

Gold Pencils:

Miami Ad School / Mumbai, “The Extra Mile” for Empathy to Equality

Miami Ad School / São Paulo, “The Blank Annual” for Empathy to Equality

Miami Ad School Europe / Hamburg, “Auto Incorrect” for Empathy to Equality

City College / New York, “Effigies for Equality” for Empathy to Equality

Art Center College of Design / Pasadena, “Lego Recycle” for LEGO

Miami Ad School / New York, “Lego Song” for LEGO

School of Visual Arts / New York, “Hand-Bag” for LEGO

 

Silver Pencils:

Berghs School of Communication / Stockholm, “Say Yes to No” for Empathy to Equality

School of Visual Arts / New York, “Job Control Methods” for Empathy to Equality

The Creative Circus / Atlanta, “See Through the Camouflage” for Empathy to Equality

University of Colorado / Boulder, “Lego Wildlife Fund” for LEGO

Art Center College of Design / Pasadena, “Lego Music” for LEGO

School of Visual Arts / New York, “Brick-Brain” for LEGO

NABA / Milan, “Playable Logo” for LEGO

 

Bronze Pencils:

Boston University / Boston, “Opendoor – a glassdoor initiative for equal pay for Empathy to Equality

University of Colorado / Boulder, “Inequality by LinkedIn” for Empathy to Equality

Art Center College of Design / Pasadena, “Happily Ever After is Doing What You Love” for Empathy to Equality

Miami Ad School / New York, “Step in inequality” for Empathy to Equality

Savannah College of Art and Design / Savannah, “The Lost Bill” for Empathy to Equality

Robertson School of Media and Culture / Richmond, “Lego Studio” for LEGO

Beckmans College of Design / Stockholm, “Lego Generator” for LEGO

College for Creative Studies / Detroit, “Builder’s Box for LEGO

School of Visual Arts / New York, “Empower” for LEGO

School of Visual Arts / New York, “Brickontainers” for LEGO

School of Visual Arts / New York, “The Master Playbook” for LEGO

Brigham Young University / Provo, “LEGO Playbox Logo” for LEGO

Här är länken till alla pristagare i One show:

http://oneshow.org/downloads/awards/2016OneShow-Pencils-Wednesday_27.pdf

Ebba Elfstrand

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.