Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Svenska Spel gör fotbolls-quiz med Guardian

Publicerad: 22 Januari 2015, 08:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Svenska Spel anlitar The Guardians fotbollschef Marcus Christenson och landslagstjärnan Sebastian Larsson för lanseringen av Tips-SM.


Ämnen i artikeln:

JungSvenska Spel

Stryktipsets Tips-VM i februari lanseras med ett digitalt quiz om engelsk fotboll på Facebook.

Frågorna är skrivna av The Guardians svenska fotbollschef Marcus Christenson tillsammans med landslagsspelaren Sebastian Larsson.

Kampanjen består av tre prov, som läggs ut på tipsskoleprovet.se från och med den här veckan. Den som svarar flest rätt på kortast tid vinner utmärkelsen kan titulera sig bäst i Sverige på engelsk fotboll, enligt Jung Relations som ligger bakom kampanjen.

– Det känns otroligt roligt att ha varit med att skriva frågorna till årets Tipsskoleprov tillsammans med mina kollegor på the Guardian. Svenskar har en otroligt bra kunskap när det gäller engelsk fotboll men vi tror att vi har hittat en perfekt mix på frågorna som gör att vi kan kora en värdig mästare efter de tre proven, säger Marcus Christenson, i ett pressmeddelande.

Det är andra gången som Tipsskoleprovet genomförs, men första gången tillsammans med Marcus Christenson. Förra året skrevs 13 000 prov inför Svenska Spels Tips-SM.

Kampanjen är gjord av pr-byrån Jung som från årsskiftet startat ett nytt affärsområde inom sponsringsaktivering, lett av Joel Pallvik.

– Pr-byråerna har mer eller mindre spelat andra eller tredje fiol när det kommer till sponsringsfrågor. Det ska vi ändra på, säger Joel Pallvik till Dagens Media.

Dagens Medias prenumeranter kan läsa mer om Jungs sponsringssatsning i senaste numret av papperstidningen, nummer 1 2015, eller på dagensmedia.se.

Här kan du bli prenumerant på Dagens Media.

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

JungSvenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.