söndag2 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Svenska guld i event-EM

Publicerad: 27 oktober 2014, 07:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:24

Xperience Group jublar över tre guld i European Best Event Award.

Ämnen i artikeln:

A loud minorityXperience Group

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Sammanlagt vann Xperience Group tre guld och ett brons i tävlingen, som avgjordes i Sevilla i helgen.

A Loud Minority, som ingår i Xperience Group sedan i våras, vann med två guld och ett brons för projektet "Run Viking" för Nike.

Kampanjen vann guld i Best Integrated Event och Best Channel Strategy och brons i den övergripande kategorin Best European Event Of The Year.

Dessutom vann PS Communication ett guld för invigningen av fartyget Maersk Triple E.

– Vi var bäst i Europa så självklart är vi väldigt nöjda, säger Xperience Groups vd Patrick Walldén, till Dagens Media.

Han tror att en del av förklaringen, förutom förvärvet av A Loud Minority, är byråns storlek.

– Vi har förmånen att kunna specialister inom varje disciplin, vilket mindre byråer sällan kan ha. Det är det som är så roligt med att vara en stor byrå.

Patrick Walldén vill gärna se fler svenska byråer i internationella eventtävlingar.

– Tävlar man mycket så vinner man mycket. Svenska byråer är väldigt duktiga och vi måste våga ta för oss mer ute i Europa, säger han.

Även Nine Yards vann ett guld i årets European Best Event Award, för eventet We are giants, en musikfestival för Elgigantens medarbetare i Sverige. 

Den kompletta listan över pristagare i European Best Event har inte offentliggjorts ännu.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev