Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Svenska guld i event-EM

Xperience Group jublar över tre guld i European Best Event Award.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Oktober 2014, 07:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:24

Ämnen i artikeln:

A loud minorityXperience Group

Sammanlagt vann Xperience Group tre guld och ett brons i tävlingen, som avgjordes i Sevilla i helgen.

A Loud Minority, som ingår i Xperience Group sedan i våras, vann med två guld och ett brons för projektet "Run Viking" för Nike.

Kampanjen vann guld i Best Integrated Event och Best Channel Strategy och brons i den övergripande kategorin Best European Event Of The Year.

Dessutom vann PS Communication ett guld för invigningen av fartyget Maersk Triple E.

– Vi var bäst i Europa så självklart är vi väldigt nöjda, säger Xperience Groups vd Patrick Walldén, till Dagens Media.

Han tror att en del av förklaringen, förutom förvärvet av A Loud Minority, är byråns storlek.

– Vi har förmånen att kunna specialister inom varje disciplin, vilket mindre byråer sällan kan ha. Det är det som är så roligt med att vara en stor byrå.

Patrick Walldén vill gärna se fler svenska byråer i internationella eventtävlingar.

– Tävlar man mycket så vinner man mycket. Svenska byråer är väldigt duktiga och vi måste våga ta för oss mer ute i Europa, säger han.

Även Nine Yards vann ett guld i årets European Best Event Award, för eventet We are giants, en musikfestival för Elgigantens medarbetare i Sverige. 

Den kompletta listan över pristagare i European Best Event har inte offentliggjorts ännu.

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.