Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Summerburst ska bli sponsorfest

Publicerad: 19 september 2012, 09:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Musikfestivalen Summerburst storsatsar på sponsorer nästa år. BSP Marketing får säljuppdraget.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


– Vi börjar sälja sponsorpaketen denna vecka, och har gjort om erbjudandet rejält jämfört med förra året, säger Rickard Andersson, kreativ chef på BSP Marketing.

Elektroniska musikfestivalen Summerburst startade 2011 och slog igenom stort i medierna i år, då stora dj-namn som David Guetta, Avicii och Sebastian Ingrosso spelade och SVT sände från festivalen på Stadion i Stockholm.

Då var Nordea och Carlsberg huvudsponsorer. Om de fortsätter i år är inte klart än.

– Arrangörerna på SPG Live vill inte ha vilka sponsorer som helst. De ska vara relevanta och ska kunna integreras i festivalen på ett bra sätt, säger Rickard Andersson.

Fyra huvudsponsorer får associationsrätt till Summerburst. Dessutom tillkommer arenasponsorer som får synas inne på området.

– Vi kommer ha ett tältområde för sponsorerna, på bra och centrala platser i publikhavet dit de kan bjuda sina kunder.

Vilken slags företag vänder ni er till?

– Arrangörerna vill gärna ha starka varumärken med livsstilsfokus, som intresserar unga människor. 92 procent av publiken är mellan 18 och 30 år, säger Rickard Andersson.

För BSP, som hittills mest stått på sponsorernas sida, är avtalet med SPG Live ett steg i riktningen mot att vända mer sig även mot rättighetsinnehavarna, enligt Rickard Andersson.

– Vi har några fler på gång, men inget är klart än, säger han.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev