Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Straffar för Expressens annonsörer

Publicerad: 12 Juni 2014, 06:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:35

Tidningen bjuder in annonsörer och supportrar till fotbollsevent på Tele2 Arena.


Ämnen i artikeln:

Håkansson UnitedExpressen

Expressens ­partners inför VM i Brasilien, som startar i dag, är Adidas, Hyundai, OLW och Paf.

Till helgen genomför tidningens marknadsavdelning ett fotbollsevent med annonsörer och supportrar på Tele2 Arena.

Straffsparkscupen, som eventet kallas, bygger på att femmanna­lag får lägga straffar på riktiga målvakter. Konceptet, som genomförs av Håkanson United, har prövats i Finland där det gjort succé, enligt Expressen.

– Annonsörerna efterfrågar nya paketeringar med event och även möjligheterna att skapa content i engagerande situationer med fansen. Med Straffsparkscupenkan vi erbjuda ett helt nytt värde för våra VM­-partners, säger Johan Cederbrant, marknadschef Expressen i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupper

Expressen:

Anders Nettelbladt, sportchef

Johan Cederbrant, marknadschef

Mattias Ringmar, kommersiellt ansvarig sport

 

Håkanson United:

Petter Håkanson, kundansvarig:

Oscar Wallin, projektledare

Fredrik Preisler, creative director

Joakim Ström, produktionsledare

Carin Elvhammar, digitalt/socialt

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Håkansson UnitedExpressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.