Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Stockholm Media Week 2021 – här är årets tema

Publicerad: 10 juni 2021, 08:09

Det blir fokus på hållbarhet när Stockholm Media Week anordnas i höst.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Planen är att Stockholm Media Week 2021 ska arrangeras fysiskt igen på Berns i Stockholm. 

Evenemangets tema i år är ”Håller hållbart? Två dagar för alla goda marknadsförare”. 

– Planeringen är i full gång och årets upplaga kommer att bjuda på många spännande medverkande och programpunkter. Temat är fastställt och årets evenemang kommer att genomsyras av frågeställningen: Håller hållbart?, säger Lena Regeheim, projektledare för Stockholm Media Week, i en kommentar. 

Temabeskrivningen lyder:

Varumärken som vill inverka positivt på världen, finns det gott om. Som tur är. Men i en tid när varje aktör med självbevarelsedrift putsar på sin hållbarhetspolicy –Var går gränser mellan äkta ambition och simpel green wash? Mellan engagemang och populism? Följare och köpta likes? Data och insikter? Syftesdriven kommunikation verkar vara svaret på det mesta, för en del till och med en affärsidé. Men hur påverkar kontexten; medierna, samhället och lagstiftningen? Och om vi nu hittar det perfekta sammanhanget – hur utvärderar vi resultatet? I vilken valuta? 

Hur tänker annonsörer och byråer kring hållbarhet idag? Svaret får du irl när StockholmMediaWeek är tillbaka med två fulladdade dagar och samtidens mest aktuella fråga: vem kan man lita på?

Som Dagens Media tidigare rapporterat programleds evenemanget av Claes de Faire och Rolf van den Brink står som innehållsansvarig. 

I år öppnades tävlingen Stockholm Media Award även upp för alla, inte bara medlemmar. Deadline för att skicka in bidrag har dock passerat.

– Egentligen har vi inte haft någon begränsning i vem som får delta tidigare men det har nästan uteslutande varit medlemsbyråer som skickat in tävlingsbidrag. Det vill vi ändra på och tydliggöra i år, sade Lena Regeheim, till Dagens Media i en tidigare intervju. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.