Stampen går in i eventbyrå

Stampen Media Partner blir delägare i byrån Minnesota Communication.

– Event som medieslag växer och det är en bransch som vi tror kommer att gå starkt framåt. Den passar väl in i den profil som Stampen Media Partner har, säger vd:n Pelle Mattisson till dagensmedia.se.

Tidigare har Stampen Media Partner främst köpt på sig digitala bolag, som Svenskafans och Familjeliv.

– Det fysiska mötet kompletterar det digitala, man måste träffas ibland i verkligheten också, säger Pelle Mattisson.

Varför Minnestota?

V– i har tittat på branschen och utvärderat olika aktörer och vi fastnade för dem, inte minst teamet.

Hur mycket fick ni betala?

– Det berättar vi inte.

Minnesota omsätter runt 80 miljoner kronor och har 27 anställda. På kundlistan finns bolag som Svenska Spel, HP, Skandia, Atea och Fortum.

– Ett partnerskap med en av Sveriges ledande mediekoncerner är ett viktigt steg i Minnesotas strategiska utveckling. Med Stampen i ryggen kan Minnesota spänna musklerna och erbjuda både befintliga och nya kunder ett ännu starkare och bättre erbjudande, säger Minnesotas vd Andy Pimmeshofer.

Stampen köper 51 procent av bolaget. Resten behålls av nuvarande aktieägare som fortsätter att driva byrån.

Dagensmedia.se söker Andy Pimmeshofer.

Martin Schori

Publicerad 2011-09-07 06.05Uppdaterad 2015-12-06 14.59

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: