Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Stadsmissionen väljer Fieldwork

Stockholms stadsmission har valt Fielwork som sin event- och sponsringsbyrå. ”De har ett genuint samhällsengagemang”, säger Yvonne Borg, kommunikations- och insamlingschef på Stockholms stadsmission.

Rebecka Lindberg


Publicerad: 09 Maj 2012, 12:01
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:23

Ämnen i artikeln:

FieldworkStockholms Stadsmission

Fieldsworks första prövning blir konserten med Kör för alla på Hovet om några veckor. En kör med mellan 1 500 och 1 700 sjunger under ledning av Caroline af Ugglas.

– Efter konserten ska vi utvärdera samarbetet, men hittills är jag jättepositiv, säger Yvonne Borg.

Konserten är finalen i Stockholms stadsmissions pågående vårkampanj om barnfattigdom.

Målet är att 9 000 ska komma på konserten. Tidigare år har de haft tre konserter under samma dag och som tillsammans dragit 7 000 besökare.

– Även i år är det ett slutet event utan någon annan marknadsföring än mun till mun, säger Yvonne Borg.

Målsättningen är att Fieldwork ska bli en långsiktig partner som ska jobba för att stadsmissionen drar in pengar och har ett högt förtroende.

– Vi lever på gåvor och givetvis är målet att allt vi gör ska dra in mer pengar än det kostat, säger Yvonne Borg.

Fieldworks uppgift blir också att anpassa sponsringspaket.

– De ska hjälpa oss ta fram paketlösningar så det blir win-win för alla, säger Yvonne Borg.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.