Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Sportjätten Lagardére går till Beachfront

Publicerad: 24 November 2015, 12:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:20

Sporträttighetsbolaget Lagardère Sports väljer Beachfront Communications.


Kommunikationsbyrån Beachfront Communications får uppdraget att bygga Lagardère Sports varumärke på den svenska marknaden. Tidigare har bolaget verkat under flera olika varumärken, men nu ska man samla sig under ett enda varumärke.

Lagardère Sports beskriver sig själva som "ledande i Sverige inom sports marketing med ett helhetserbjudande som omfattar försäljning av sponsorskap och medierättigheter, medieproduktion, event management samt drift av arenor".

– Beachfront svarade väl upp till våra krav på en strategisk partner som förstår hela vårt erbjudande, samtidigt som de har ett stort fokus på att även genomföra strategin genom olika aktiviteter över flera kanaler, säger Martin Håkansson, nytillträdd vd på Lagardère Sports i Norden, i ett pressmeddelande.

– Jag ser fram mot ett gott samarbete där vi med gemensamma krafter ska bygga varumärket Lagardère Sports ännu starkare i Sverige och därmed hjälpa sporten i Sverige att öka värdet av all sin sponsor- och rättighetsförsäljning.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.