Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Sponsrings- och Eventföreningen byter namn

Publicerad: 24 november 2017, 10:31
Uppdaterad: 24 november 2017, 11:54

Styrelseordförande Ricky Strandberg, vd Ulrika Molin, marknads- & kommunikationsansvarig Victoria Jansson och vice ordförande Niklas Turner Olovzon.

Sponsrings- och Eventföreningen vill samla branschen och bli mer inkluderande. Nu byter föreningen namn och lanserar en ny grafisk profil.


Ämnen i artikeln:

Sponsrings Eventföreningen

Sponsrings- och Eventföreningen, SEFS, byter namn till SES – Sponsrings- och Eventsverige. Dessutom lanseras en ny logotyp, grafisk profil och sajt. Kommunikationskonceptet är framtaget av Passion Lab.

Förändringen är ett led i ett arbete som ska ta organisationen från att vara mer av en sluten förening till en öppen medlemsorganisation.

– Vi ska vara en branschorganisation för Sponsrings- och Eventsverige. Ses tycker vi är väldigt passande eftersom vad vi gör är att ses. Vi tror på kraften i mötet mellan människor och namnet speglar verkligen vår bransch, säger Ulrika Molin, vd på Ses.

Den grafiska profilen går från att använda huvudfärgen blå, till en varmare röd ton.

– Vi ska vara varma, personliga och inbjudande. Det speglade inte det gamla varumärket och manéret.

Ses nya logotyp framtagen av Passion LAb.

Som branschorganisation ska Ses jobba mer med att ta ställning i, och driva, viktiga branschfrågor. Målet är att organisationen ska fungera som en plattform för medlemmar som vill engagera sig.

– Vår målgrupp är köpare, rättigheter, byråer, destinationer, arenor och leverantörer så vi måste se till medlemsnyttan för alla våra målgrupper.

Frågor som Ses kan komma att driva handlar bland annat om pitchförfarande, utbildning och lönesättning. Dessutom vill Ses lyfta fram forskning kring sponsring och event.

Ulrika Molin ser också framför sig att organisationen ska bli än bättre på att kommunicera och lyfta fram det strategiska arbete som medlemmarna gör för sina kunder.

– Vi kan bli mycket bättre på att berätta hur fantastiskt duktig branschen är.

I april är det dags för den stora galan Gyllene Hjulet. Tävlingen ska även den ses över, men Ulrika Molin vill inte avslöja exakt hur.

– Att vi som organisation blir mer varma och personliga kommer även att märkas i Gyllene Hjulet. Tävlingen ska ligga närmare vad Ses står för.

Arbetsgrupp Passion Lab

Peter Kaller, Art Director

Marie Swahn, Copywriter

Josefine Hådell, Strateg och copywriter

Christofer Wikmark, Produktionsledare

Produktionsbyrå webb: The Generation

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sponsrings Eventföreningen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.