Få hela storyn
Starta din prenumeration
Event/sponsring
Publicerad: 19 April 2013, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48
Sponsorerna gläds över guldhjältarna i Skellefteå AIK.
Ämnen i artikeln:
SkodaJublet var enormt när Skellefteå AIK besegrade Luleå Hockey med 4-0 i gårdagens finalmatch i Elitserien. Därmed har laget plockat sitt första SM-guld på 35 år.
Lika glada över vinsten är Skellefteå AIK:s sponsorer.
– Det känns mycket bra. Alltele har ju en stark förankring till Norrland och Skellefteå där vi har vårt huvudkontor så vi är ganska hårt knutna till regionen. Det är klart att vi ser det som väldigt positivt när det går bra för laget, säger Allteles marknadschef Henrik Salomonsson till Dagens Media.
Vad betyder det för er?
– Vi sponsrar laget för att stödja regionen och det gör vi oavsett guldet, för att vi finns på orten. Ur varumärkessynpunkt så är det ju så att ju längre i säsongen laget är kvar desto mer exponering får vi. Det ser ju bra ut att sponsra ett lag det går bra för.
Mikael Hertzman är event- och sponsringschef för Skoda i Sverige.
– Det är jättekul och det är bra för vårt varumärke. Ju större mediebrus desto mer når vi ut, säger han.
Framför allt betyder vinsten mycket för Skodas lokala återförsäljare enligt Mikael Hertzman.
Även på pr-byrån Dixie PR, som samarbetar med Skellefteå Hockey, jublar man över segern.
– Det känns helt fantastiskt, det här har den här stan väntat på och längtat efter i 35 år. Föreningen och staden har jobbat stenhårt tillsammans så det känns oerhört bra. Skellefteå är en stad som kokar i dag, säger vd:n Åsa Stocksén till Dagens Media.
Hade du väntat dig en seger?
– Det är ju tredje gången gillt så visst fanns det förhoppningar, men säker kan man aldrig vara. Vi har respekt för motståndarna, Luleå är ett bra lag.
Ylva Larsson
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Skoda