Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Sponsorerna sviker inte AIK

Publicerad: 7 Maj 2010, 13:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Idel förluster, sist i serien och infekterade utspel i media. Förra årets Allsvenskan-vinnare har gått från toppen till botten, men sponsorerna står troget vid deras sida.


AIK:s ständiga förluster har lett till frustration i laget, och den senaste veckan har kantats av hätska utspel från både tränare och spelare som i media öppet anklagat varandra för motgångarna. Dessutom har TV4 beslutat sig för att bojkotta lagets matcher.

Huvudsponsorerna Adidas och Åbro ser dock inte att sistaplatsen påverkar deras sponsorskap.

– Vi tecknar långsiktiga avtal och stöttar AIK i både med- och motgång. Ena säsongen är det upp och nästa ner. Så är det i fotbollen. Men vi har fortsatt hopp om att det snart kommer att vända för AIK, säger Emma Stjernlöf, nordisk pr-chef på Adidas.

Hur ser du på utspelen i media?

– Vi väljer att inte kommentera den typen av enskilda händelser, det jag kan säga är att vi har ett jättebra samarbete och en bra dialog med laget.

Adidas ligger bakom AIK:s slogan ”Kom och ta oss”. Kampanjen togs fram i samband med att AIK precis hade blivit dubbla mästare.

Kommer ni att revidera er slogan när de nu ligger sist?

– Nej, det kommer vi inte att göra. Självklart var vi medvetna om att allt kan förändras, men det är ett budskap som kommit till i diskussion med klubbarna, och det är något vi fortfarande står bakom.

Åbro säger sig ha full tilltro till AIK.

– Det här är en storm i ett vattenglas. Vissa spelare är frustrerade över lagets motgångar, men jag litar på att AIK klarar upp detta internt, och att Björn Wesström vet vad som gäller och inte gäller, säger Åbros vd Henrik Dunge.

Kommer ni att fortsätta ert sponsorskap nästa säsong?

– Ja, absolut, ingen tvekan.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.