Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Sponsorerna: ”Ett misslyckande”

Publicerad: 2 September 2009, 13:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Storföretagen har pumpat in miljontals kronor i konkurshotade Design Passion. Nu vill några inte ens förknippas med utställningen.


Som Dagensmedia.se tidigare berättat dras Design Passion med miljonskulder, betalningsanmärkningar och konkursansökningar. Samtidigt är leverantörerna ursinniga efter uteblivna betalningar.

Electrolux var en av utställningens sponsorer.

– Vi hade bara en ambition och det var att vi ville komma i kontakt med vår målgrupp som är intresserad av inredning och design, säger Martin Hedström, nordisk marknadsdirektör på Electrolux.

Hur ser ni på samarbetet nu?

– Helst vill vi inte synas alls i det här sammanhanget, vi ser det som ett misslyckande. Mediaexponeringen svek också och vårt och andras engagemang har drivits till att bli en flopp. 

Design Passion är nu skyldig sina leverantörer 8,7 miljoner kronor.

– Jag är också ledsen för alla leverantörers skull, vars betalningar har uteblivit, säger Martin Hedström.

Har ni förlorat mycket pengar?

– Det är alltid tråkigt att förlora pengar i marknadsföringssammanhang men det handlar inte om mycket i förhållande till vår totala budget.

Huvudsponsorn Bredbandsbolaget vill inte beskriva samarbetet som ett misslyckande.

–  För oss har det varit en möjlighet att positionera oss  som möjliggörare av bredbandstjänster  i ett modernt , digitalt  hem, säger Marcus Adaktusson, pressansvarig på Bredbandsbolaget.

Han tror inte att Design Passions ekonomiska poroblem kan stänka på Bredbandsbolaget.

– Nej. Vi hade kanske önskat att det var fler besökare men annars har vi nått syftet, säger han.

Hur mycket pengar har Bredbandsbolaget satsat på detta?

– Vi lämnar inte ut den typen av information.

Jag har hört 3,5 miljoner kronor.

– Som sagt, vi kommenterar inte det.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.