Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Snart börjar sponsorfesten

Publicerad: 1 Juni 2010, 06:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Nästan 40 varumärken trängs om uppmärksamheten under Love Stockholm 2010. Så här ska sponsorerna fira kronprinsessans kärleksfest.


Ämnen i artikeln:

IkeaTeliaArlandaCloettaVolvo

Nio huvudsponsorer har dubbats till Brands of Sweden och kommer att få samsas om utrymmet under Stockholms stads kärleksfest Love 2010 som startar den 6 juni.

Dessa är Volvo PV, Ikea, Arlanda, Cloetta, Ericsson, Electa, Teliasonera, Gustavsbergs Porslinsfabrik och Investor.

Dessutom tillkommer en lång rad officiella leverantörer, sammanlagt 35 stycken. Sponsorintäkterna beräknas bli 40 miljoner kronor.

Volvo kommer främst att synas i bröllopsföljets kortege genom centrala Stockholm. De levererar bilarna i kortegen, ett åttiotal specialframtagna vita bröllopsbilar av märket S80, inredda med brudparets officiella mönster på klädseln.

– Men brudparet själva åker nog häst och vagn, säger Bo Larsen, presschef på Volvo Personvagnar.

Bröllopsbilarna kommer efter bröllopet att säljas till allmänheten.

Volvo kommer också att ha aktiviteter i sitt showroom i Kungsträdgården, centrum för TV4:s sändningar från Love Stockholm 2010. Där kan besökarna bland annat fotas med bröllopsbilarna, nya S60 och kolla in den nya Plug in-hybriden som tagits fram tillsammans med Vattenfall.

Hovleverantören Cloetta koncentrerar sin bröllopsnärvaro kring chokladbiten Plopp, Bröllopsserien och ett par sommarnyheter. Chokladen kommer att delas ut lite här och var under festivalen, bland annat i samband med konserter.

Arlanda bygger upp en terminal i miniformat på Skeppsbron, där besökarna kan tävla om flygbiljetter som lottas ut varje timme. Precis som flera av de övriga sponsorerna kommer Arlanda också att synas på de storbildsskärmar som sätts upp runtom i staden i under Love 2010.

Ikea inreder presscentret i Gallerian och bygger dessutom en utställning om svensk design nedanför slottet på Skeppsbron.

– Vi har bjudit in elever från konst- och designutbildningar att ta fram varsin utställning om hur design påverkar relationer, säger presschefen Ylva Magnusson.

Teliasonera ansvarar för presscentret i Gallerian och kommer även att erbjuda gratis mobilt bredband för allmänheten på festområdet.

– Vi tar chansen att visa upp oss för journalister, inte minst fotografer som har stor nytta av wifi-zonerna. Medierna får testa vad 4G innebär för dem, säger Carina Axelsson, projektledare för Love Stockholm 2010 på Teliasonera.

Telias 4G-buss kommer att rulla runt på festområdet och information om det mobila bredbandet kommer att rulla på storbildsskärmarna.

– Hela världen kan följa festen för att Telia bidrar med kommunikation. Det är vi stolta över, säger Carina Axelsson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.